2011-10-02

Hur jag redigerar

Tänkte visa hur jag redigerar en bild som jag ska lägga upp på bloggen. Dom bilderna håller jag inte på med så länge eftersom att det oftast är ganska många bilder jag ska redigera. Förbättrar därför bara kontrasten och färgerna. :) Visar i Photoshop Elements eftersom att det är det vanligaste. 

 1. Starta Photoshop och öppna upp bilden du vill ha. Tryck sedan på "Enhance", "Adjust Lighting" och "Levels...
 2. Då kommer det komma upp en ruta till höger. Dra då i pilarna jag ringat in så som du vill ha det. Tryck sedan på "OK".
3. Nu är själva redigeringen klar. Men för att ingen ska sno din bild så kan du skriva ditt namn eller bloggnamn på.
För er som inte vet hur man lägger till text visar jag det här: 
Tryck på ikonen med ett "T" på som är in ringad.
4. Då kommer det upp ett verktygsfällt nästan längst upp. Där kan du bestämma typsnitt, storlek, färg etc. Tryck sedan med musen vart någonstans på bilden du vill ha texten och skriv din text. Spara sedan. Helst i JPG format eftersom att alla program kan läsa det formatet.








Som sagt var detta hur jag redigerar en bild snabbt. Brukar använda många fler verktyg annars. Ha det bra sålänge! :) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar